sâmbătă, 23 ianuarie 2010

La teatru - URIAŞII MUNŢILOR de Luigi Pirandello



Am petrecut încă o seară la teatru. Deşi am fost avertizat că s-ar putea să nu înţeleg mesajul piesei pentru că sunt destul de ..."tânăr" cred că nici mare parte din public nu a prins ideea - la final aplauzele s-au lăsat aşteptate cam mult şi nu au fost atât de intense ca la alte spectacole la care am mai fost....era un fel de dezamăgire pe chipuri....dar asta e doar o părere.

Dar să vorbesc despre ce mi-a plăcut că aşa e mai bine...
Am fost fericit să-l revad pe domnul Dionisie Vitcu pe care l-am mai întâlnit pe vremea când "studiam" la Gradiniţa Ion Creangă şi a fost invitat de seamă la una din serbările noastre în cinstea marelui povestitor.

Mi-a plăcut să-l revăd pe domnul Doru Aftanasiu ( pe care l-am urmărit cu plăcere şi în piesa "Negustorul de timp") acum în rolul unui pitic amuzant.
Piesa a avut multe personaje ocazie de care am profitat pentru a recunoaşte cât mai mulţi dintre actorii Naţionalului Ieşean.
Sper ca în stagiunea urmatoare să am ocazia de a vedea şi comedii şi piese de Goldoni, Caragiale...ştiţi,...genul acela pe piese pe care le mai vedem retransmise pe TVR şi care nu sunt aşa complexe ca piesa din această seară.
Cred că pentru 12-16 ani nu există prea multe opţiuni în privinţa teatrului - suntem prea tineri pentru Teatrul National şi prea maturi pentru Teatrul Luceafărul. Am speranţa că cei din lumea teatrului vor face ceva în această privinţă.





Regia: Silviu Purcărete
Scenografia: Dragoş Buhagiar

Trupa Contesei (în ordinea autorului)

Ilse zisă şi Contesa - Livia Iorga
Contele - Constantin Puşcaşu
Diamante - Haruna Condurache
Cromo - Călin Chirilă
Spizzi - Radu Ghilaş
Battaglia - Florin Mircea
Sacerdot - Dionisie Vitcu
Lumachi - Petru Ciubotaru
Cotrone zis şi Vrăjitorul - Sergiu Tudose
Năpăstuiţii, Piticul Quaqueo - Doru Aftanasiu
Duccio Doccia - Liviu Manoliu
Sgricia - Puşa Darie
Milordino - Irina Răduţu Codreanu
Mara-Mara - Anne Marie Chertic
Magdalena - Diana Chirilă

Păpuşi, Arătări, Ingerul osutăunu : Brânduşa Aciobăniţei, Petronela Grigorescu, Tatiana Ionesi, Oana Sandu, Catinca Tudose,Daniel Busuioc, Dumitru Năstruşnicu, Gelu Zaharia

Un spectacol cât o lume,«la hotarele vieţii».
Un « festin de fantezie» la care trebuie să se alăture toţi cei care nu şi-au pierdut încrederea în vise.
Silviu Purcărete şi Dragoş Buhagiar într-un regal regizoral şi scenografic desluşesc împreună cu cei 23 de actori din distribuţie povestea unei eterne metafore, cea destinului artei, hărăzită oamenilor dar ignorată de ei.
Un spectacol la care, aşa cum spune o replică din text,” îngerii pot coborî în mijlocul nostru, ca şi cum nu s-ar întâmpla nimic extraordinar.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu