Azi la cele 400 de specii de rechin se va mai adăuga una….rechinul galben din apele Senei.
Astăzi se încheie a 101-a
ediție a Turului Franței. A fost
o cursă dominată de un singur rutier - Vincenzo
Nibali. Italianul a câștigat turul și s-a impus în 4 din cele 21 de etape.
Este cel mai mare succes din cariera lui Nibali care a purtat tricoul galben din etapa a 2-a. Chiar
dacă marii favoriții înaintea cursei, Alberto
Contador și Chris Froome, au
abandonat, Nibali a dovedit că i-ar
fi putut învinge. Italianul a câștigat turul cu o diferență de 8 minute în fața francezului Jean Cristophe Peraud.
La 37 de ani, Peraud
este surpriza plăcută a Turului
Franței. Pe locul 3 a terminat
un alt francez, Thibaut Pinot. El a
impresionat în etapele montane și
s-a descurcat foarte bine la contratimpul
de ieri. Nimeni nu credea la începutul competiției că doi francezi vor termina cursa pe podium.
Pinot, Bardet și Peraud sunt liderii unei noi generații
de rutieri francezi care ar putea domina ciclismul în următorii ani. Ultima
dată când 2 sportivi din țara gazdă s-au clasat pe podium a fost în 1984 când Laurent Fignon și Bernard
Hinault au ocupat primele 2 locuri.
Cea mai bună echipă din Turul Franței este Ag2r La Mondiale, tot o formație franceză.
Polonezul Rafal Majka de la echipa Tinkoff-Saxo, este cel mai bun
cățărător. El s-a impus pe cele mai grele ascensiuni. Majka a câștigat etape atât în Pirinei
cât și în Alpi. Cel mai
important succes al polonezului a fost în etapa
a-17-a pe cățărarea Pla d Adet.
Slovacul Peter Sagan de la echipa Cannodale, este purtătorul tricoului verde acordat rutierului cu
cele mai multe puncte obținute în cele 21 de etape. Din păcate Sagan nu a câștigat nicio etapă dar a
avut clasări constante în primii 10
și astfel se impune în clasamentul punctelor.
Astăzi are loc ultima etapă care se va încheia pe
celebrul bulevard Champs-Elysees.
Rutierii vor parcurge un circuit prin Paris
iar la final vom asista la un sprint.
Germanul Marcel
Kittel, norvegianul Alexandre
Kristoff și slovacul Peter Sagan
sunt marii favoriți la o victorie pe Champs-Elysees.
Clasamentele nu se vor schimba deoarece ritmul nu va fi acela al unei curse
obișnuite.
Rutierii se vor felicita și vor așteaptă finalul cursei.
Doar în ultimele două tururi de circuit cicliștii se vor pregăti pentru sprint.
A fost un Tur al Franței dificil cu
multe finaluri în cățărare ce au pus mari probleme rutierilor.
Vincenzo
Nibali a controlat turul așa cum au
făcut-o Chris Froome și Bradley Wiggins în ultimele sezoane.
Organizatorii au anunțat că ediția de anul viitor a Marii Bucle va pleca din Olanda
iar orașul în care va avea loc prima
etapă va fi Utrecht.
Vincenzo
Nibali, supranumit rechinul
a câștigat Turul Franței 2014.
Azi la cele 400 de
specii de rechin se va mai adăuga una….rechinul galben din apele Senei.
Vincenzo Nibali – repere din carieră
Nibali se desprinde cu 20 de kilometri până la final și visul lui părea să devină realitate. În ultimul kilometru, Maxim Iglisnky revine îl ajunge pe italian și câștigă clasica Liege-Bastogne-Liege ediția 2012. La final Vincenzo Nibali este în lacrimi. Întotdeauna și-a dorit victoria în clasica din Liege dar până acum nu a reușit să-și îndeplinească visul.
Acum 29 de ani la Messina
în Sicilia se năștea un mare rutier
care va marca istoria ciclismului italian - Vincenzo Nibali. Italianul este poreclit rechinul datorită
rezultatelor bune pe care le obține când temperaturile sunt scăzute și plouă.
Încă de la juniori, Nibali
s-a remarcat ca un ciclist foarte bun iar în 2005 a debutat în ciclismul
profesionist la echipa ilaliană Fassa
Bartolo dar în 2006 s-a transferat la formația Liquigas.
Primul succes important a venit în 2006 când a câștigat Turul Trentino. În același an a
terminat pe locul 10 clasica Liege-Bastogne-Liege,
cursa favorită a italianului. Nibali s-a
evidențiat pentru prima dată într-un mare tur în 2009. Atunci rechinul
s-a clasat pe 6 în Marea Buclă
și fanii italieni îl simpatizau din ce în ce mai mult.
În 2010, italianul
era în vacanță când a fost sunat de conducătorii echipei Liquigas. Chiar înainte de startul Turului Italiei, colegul Franco
Pelizotii a fost depistat pozitiv la un control antidoping iar Nibali trebuia să-l înlocuiască.
Anunțat, cu o săptămână
înainte că va participa în Turul Italiei,
Nibali nu era pregătit fizic dar
trebuia să-l ajute pe mult mai experimentatul Ivan Basso. Cu toate acestea, a fost un tur formidabil pentru Vincenzo. El a câștigat o etapă și s-a
clasat pe locul 3 la finalul
competiției. Ca totul să fie perfect, colegul lui Nibali, Basso a obținut
victoria în clasamentul general.
După un Tur al
Italiei foarte bun rechinul era favorit în Turul Spaniei. Deși nu a câștigat nicio
etapă Nibali a obținut victoria în clasamentul
general și astfel s-a impus în prima mare cursă din carieră.
Anul 2011 însă nu
a fost unul formidabil pentru Vincenzo.
S-a clasat pe locul 2 în Turul Italiei și pe 7 în cel al Spaniei.
În anul 2012, rechinul a confirmat că este cel mai
bun ciclist italian. El a obținut clasări pe podium în clasica Milano-San Remo și în Turul Franței unde a fost învins de
britanicii Chris Froome și Bradley Wiggins.
În 2013, Nibali
s-a transferat de la Liquigas la echipa Astana împreună cu cei mai buni prieteni ai săi Alessandro Vanotti și Valerio Agnoli. Schimbările s-au văzut imediat. Până anul
trecut Nibali era un rutier care
avea un ritm constant pe cățărări și nu putea să accelereze iar acest lucru îl
dezavantaja pe ascensiunile scurte. După transferul la Astana, Vincenzo Nibali s-a
pregătit mai bine iar rezultatele au fost extraordinare.
A câștigat Turul
Italiei într-un mod categoric iar în Turul
Spaniei a fost învins de americanul Chris
Horner pentru mai puțin de un minut. Tot în 2013, Vincenzo era printre
favoriți la Campionatele Mondiale din țara natală. Când mai erau 20 de
kilometri până la final, Nibali a căzut dar a revenit și a terminat cursa pe
locul 4.
În 2014, rechinul nu a avut nicio performanță
până la Turul Franței și toată lumea
se aștepta ca Nibali să nu termine
pe podium cursa dar italianul a controlat Marea
Buclă. El s-a impus în 4 etape și a câștigat Turul cu o diferența uriașă de aproape 8 minute. Modestia, calmul și
inteligența dovedite în timpul curselor sunt cele mai importante calități ale
rutierului sicilian. Nibali
este al 7-a lea ciclist italian care se impune în Marea Buclă și alături de Gino
Bartali, Fausto Coppi și Marco Pantani, Nibali devine un simbol al ciclismului italian.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu