sâmbătă, 15 decembrie 2012

Adolf Hitler de María J. Martínez Rubio

„Pentru a înţelege mai bine traiectoria lui Adolf Hitler, trebuie să pătrundem în profunzime în firea omului Hitler. Înzestrat cu o personalitate contradictorie, având o înfăţişare aparent fragilă şi un temperament paranoic şi coleric, acesta a fost tot timpul mânat de o enormă sete de putere.”
Autoarea urmăreşte această traiectorie, de la copilăria dificilă până la sinuciderea în buncărul din Berlin, aducând informaţii inedite despre omul care şi-a pus amprenta nefastă asupra istoriei umanităţii.
Alături de textul propriu-zis, sunt inserate scurte biografii ale apropiaţilor Führerului, dar şi ale celor care i s-au opus pe front ori în spatele frontului, mărturii ale celor care l-au cunoscut, precum şi prezentarea unor locuri prin care acesta a trecut. Imaginile bine alese, cu ajutorul cărora este recompusă o întreagă epocă, şi cronologia principalelor evenimente completează această lucrare.

O carte care abia mi-a ajuns în mână, am răsfoit-o şi pare foarte interesantă. Multe lucruri sunt binecunoscute dar deja am găsit şi câteva informații noi. O recomand celor pasionați de istorie şi nu numai lor...
Azi, 5 ianuarie 2013 am terminat de citit cartea. Merita! A fost usor de citit, ilustratiile au fost numeroase si sugestive. Cartea m-a ajutat sa-mi fac o imagine completa asupra contextului in care a aparut si a actionat Adolf Hitler. Atat copilaria sa cat si anii tineretii au determinat mare parte din actiunile sale de mai tarziu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu